torsdag 30. mai 2013

Vi kan tromme!

På tirsdag satte to barn spontant i gang å tromme på noen av lekekassene som stod opp ned. Jeg foreslo at vi kunne tromme alle sammen, og sette oss i en ring. Sammen fant vi mange kasser, tømte de for leker og snudde de opp ned. Vi satte oss i en ring, de med små kasser trommet alene, mens de som hadde store kasser delte to og to. 

Så kunne vi tromme! Vi trommet først  kjemefort og hard, så det ble masse lyd. Så trommet vi veldig svakt, så vi nesten ikke hørte noen ting. Vi dro også fingrene frem og tilbake over kassen, så det lagde en helt annerledes lyd. 

Før vi trommet hadde vi laget lyd sammen. Jeg begynte med å synge en veldig mørk "o". Flere av barna hermet og sammen ble det veldig fine harmonier. Jeg skiftet vokal fra o til å til æ til i til y til e... Barna så på munnen min og hermet. Det virket som om de var like fascinert av den fine effekten som jeg var! :)

Mens vi trommet gjentok vi denne leken med lyd og vokal. Tøft!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar