onsdag 17. april 2013

Se, et sandtroll!

Vi sitter ute i sandkassa og bygger et høyt, høyt tårn med barn fra Gullfuglen og Kvitebjørn.
"Jeg bygger mye høyere enn de" sier Walter (nesten 4 år) og snakker om de minste barna.
"Ja, du er jo større enn de", sier jeg. "Men de hjelper oss til å bygge de også. Og sammen lager vi det kjempehøyt".
Ja, det er Walter enig i.

Vi fortsetter å bygge det enda høyere.
"Oj, nå er det kjempehøyt" sier jeg. Kanskje vi skulle satt noe oppå det?" spør jeg og tenker på at vi kunne laget et spir eller lignende.
"Ja, vi trenger en nese! En gulrotnese!" sier Walter.

Jeg går inn og finner en gulrot og litt brokkoli.

Sammen setter vi på nese og øyne. Håret lager vi av rester fra juletreet som vi finner rundt omkring!

"Er det en sandmann?" spør jeg.
"Nei, det er et troll" sier Walter. "Eller et monster!"

Walter graver også ut en garasje inni trollet. De mindre barna følger godt med, og avbryter ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar