torsdag 31. januar 2013

Fem minutter av en helt vanlig dag

Theodor, på ett og et halvt år, og jeg er plutselig alene inne på avdelingen. Sånne alenestunder må man benytte seg av. Jeg tar tak i de runde musemattene vi har i sort og rødt og legger de i en slags løype på gulvet. For å få oppmerksomheten hans trommer jeg litt på den ene mens jeg sier "se!" Theodor ser på de og smiler. Jeg lurer på hva han vil finne på. Han går bort, plukker opp to og slår de mot hverandre. Han stabber bort til bordet og legger de fra seg der. Så trommer han på den ene, ser seg i speilet og smiler stort. Han titter rundt i rommet, går bort til sirklene igjen og plukker opp to til. Også disse tar han med bort til bordet. Han legger de nesten oppå hverandre. Gjentar trommingen og smiler igjen til speilbildet. Ritualet gjentar seg et par ganger til før han går over til en annen lek. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar