torsdag 27. september 2012

Fluejakt!


Mens vi satt og spilte på instrumenter kom en flue flyvende inn på Gullfuglen. Vi la fra oss intstrumentene og gikk på fluejakt! Vi fulgte den inn på badet, videre ut i gangen, inn på avdelinga igjen. Det var mye latter og en spenning som var til å ta og føle på.
Men plutselig var flua borte!
Vi lette høyt og lavt, men borte var den.
"La oss legge oss ned på gulvet og se om vi ser den oppi taket" foreslår jeg.
Vi legger oss ned på gulvet alle mann og titter etter flua. Men ingen flue er å se.

"Åh! Se! Flua sitter på hodet ditt" sier jeg til en gutt.
Han setter opp et overraska uttrykk og rister bort flua.
"Oj! Nå flytta den seg til nesa di" sier jeg til ei jente.
Hun børster bort flua fra nesa.

Nå begynner barna å forstå at jeg bare later som om det er en flue der nå, og de tar over.
"Se, den sitter på foten min" sier ei jente mens hun vifter den bort.
"Nå er den på rompa mi" sier en annen og børster den videre bort.
"Flua er på magen min, se!" sier en gutt.
Etterhvert er alle barna med, og sender flua frem og tilbake mellom kroppsdelene sine.


Fluejakten roer seg etterhvert og mange går til lunsj. Men to gutter blir sittende igjen og bygge med magnetklossene.
"Vi bygger fluefangere" sier de.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar